Wat we doen

Leren leren

Voor slimme kinderen en jongeren mèt of zonder extraatje zoals bijvoorbeeld autisme of a(d)hd. Het verbeteren van metacognitie(ve vaardigheden), ook wel executieve functies genoemd,  waardoor leerlingen (weer) leren aan taken te beginnen, door te zetten en daarmee tot zelfstandig leren komen. Onderpresteren vermindert of verdwijnt zelfs en vaak kunnen ’thuiszitters’ weer naar school. Ook emotieregulatie komt aan de beurt. Bij kinderen wordt daar zelfs vaak mee begonnen.

Studenten begeleiden

Student en opleiding zich bewust maken van wat iemand wèl maar ook niet kan. Hoe kan een autistisch begaafd iemand een studie wèl afmaken ondanks hindernissen? Vaak wil de opleiding best helpen maar weet deze niet hoe…

Werknemers en werkgevers begeleiden

Bij het krijgen en behouden van een baan is het nodig dat een dubbel bijzondere werknemer leert wat diens mogelijkheden èn beperkingen zijn en welke baan daarbij past. Wanneer een werkgever de voordelen, maar ook de benodigde aanpassingen (vaak klein) kent die nodig zijn om een dubbel bijzondere werknemer te kunnen laten floreren, durft hij/zij het eerder aan.

Ouders begeleiden
Individueel, als gezin of in een groep. Vanuit je eigen kracht je slimme kinderen opvoeden en je (jong) volwassen kinderen kunnen begeleiden waardoor in contact blijven gemakkelijker is. Een solide basis leggen bij ouders, eentje die de aarding in het schoolsysteem, de vervolgopleiding en later de werkvloer ten goede komt 

Presentaties

Het dubbel bijzondere brein werkt anders dan het neuro typische brein. Als je wilt weten hoe dat zit, tot wat voor gedrag dat leidt en hoe we daar vervolgens het beste mee om kunnen gaan op school, tijdens studie of op de werkvloer, kom ik daar graag over vertellen. 

Begeleiding van hoogbegaafde kinderen, jongeren en hun ouders.